Knjižnica
Knjižnica
Pridružite se študijskemu krožku za kitajski ...
Kitajski jezik velja za najbolj razširjen materni jezik na svetu, govori ga več kot 1,3 milijarde ljudi, kar je več kot petina ...
VSI DOGODKI >>Knjižne objave
Starejši se učimo: Izobraževanje starejših v teoriji in praksi
Delo dr. Ane Krajnc iz leta 2016 govori o posebnostih izobraževanja starejših, o njihovih motivih za učenje, o razvoju SUTŽO
Liber amicorum: Človek mora biti dovolj drzen, da zagovarja svoje vrednote
Iz zapisov v tej zbirki memoarskih vinjet izžareva ustvarjalna moč dr. Ane Krajnc navduševati ljudi za učenje. Profesorica je delovala v različnih okoljih doma in v tujini, razvila kar nekaj novih praks, kot npr. nadaljnje izobraževanje pedagogov in andragogov v dveh oblikah: Pedagoško-andragoški dnevi in Andragoška poletna šola, spodbudila je razvoj predupokojitvenega izobraževanja in izobraževanja starejših. V začetku svoje kariere se je ukvarjala z metodami − kot je bilo tedaj dopisno izobraževanje −, danes pa razmišlja o pomenu informacijskega opismenjevanja in o tem, kako bi z e-izobraževanjem usposabljali mentorje za delo s starejšimi. Več
Posebnosti izobraževanja starejših
Ker je izobraževanje starejših razmeroma novo študijsko področje in nova praksa (v Slovenijo smo ga uvedli leta 1984), ga avtorji preučujejo v primerjavi s formalnim in neformalnim izobraževanjem odraslih in drugih generacij. Več
Spoznaj sebe in druge
Avtorica uvodoma poudari, da se človek razvija vse življenje in da v razvoju nikakor ne more obstati na isti točki. Osebnostni razvoj (progresija) okrepi kompetentnost, neodvisnost, odkrivanje, doživljanje in s tem spoštovanje samega sebe, s tem pa je ustvarjena podlaga za samouresničenje, kar je pomemben predmet obravnave v tem delu. Več
Socialni kapital na univerzi za tretje življenjsko obdobje
V diplomski nalogi andragoginja Urša Dokl preučuje socialni kapital (zaupanje, norme, medsebojno pomoč, znanje) na UTŽO in v študijskem krožku transakcijske analize na UTŽO v Ljubljani. Več
Geografski vidiki Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje
Katja Klemenčič v okviru svojega študija geografije na Filozofski Fakulteti v Ljubljani razišče geografske vidike Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje. Več
Razumevanje pomena telesa v sodobni družbi in izobraževanje starejših odraslih
V diplomski nalogi andragoginja Nina Cenkar med drugim odkriva povezavo med znanjem in telesom starejših. Več
Izobraževanje kulturnih mediatorjev v muzeju
V diplomski nalogi andragoginja Urša Krambereger raziskuje vprašanje kulturne mediacije in mediatorjev v kulturi. Več
Transformativno učenje v luči sodelovanja starejših v mednarodnem projektu Z menoj po mojem mestu
V diplomski nalogi andragoginja Meta Žgur predstavi transformativno učenje udeleženih v evropskem projektu Z menoj po mojem mestu. Pri transformativnem učenju se predhodno izkustvo razgradi in da prostor globljim spremembam. Več
Priročniki
Na poti k novi univerzi
V svojem kraju želite ustanoviti univerzo za tretje življenjsko obdobje, ki je zaščiteno ime in je zaščiten koncept, a ste ga pripravljeni sprejeti. Se sprašujete, kje začeti? Se sprašujete, kako nadaljevati? Več
Periodika
Mentor in znanje
2025
Mentor in znanje, januar 2025
O prostoru, metodah in starizmih v izobraževanju starejših
2024
Mentor in znanje, september 2024
Prvo srečanje v izobraževanju starejših
Mentor in znanje, marec 2024
O razmišljanju Hrvaškega andragoškega društva
Mentor in znanje, februar 2024
O umetni inteligenci v izobraževanju odraslih.
Mentor in znanje, januar 2024
O učinkovitem učenju
2023
Mentor in znanje, oktober 2023
O pisanju besedil za dislektike
Mentor in znanje, september 2023
O metodah zapisovanja predavanj.
Mentor in znanje, april 2023
O mentoriranju jezikovnih skupin starejših.
2022
Mentor in znanje, oktober 2022
O motivaciji starejših v postkovidnem času.
Mentor in znanje, julij 2022
O priročniku Smernice za izobraževalce odraslih in štirih jezikovnih spretnostih.
Mentor in znanje, januar 2022
O znanju za prostovoljstvo.
2021
Mentor in znanje, oktober 2021
O zaupanju in nezaupanju.
Mentor in znanje, junij 2021
Razmislek ob forumu Digitalna preobrazba družbe.
Mentor in znanje, januar 2021
O vzgoji, edukaciji starejših.
2020
Mentor in znanje, september 2020
O digitalni pismenosti starejših.
Mentor in znanje, junij 2020
O metodi sodelovalnega učenja.
2019
Mentor in znanje, september 2019
V oddaji Storž o spominih na staro Ljubljano.
Mentor in znanje, avgust 2019
O programiranju v izobraževanju odraslih.
Mentor in znanje, april 2019
Ob rob posveta Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje Starejši, učenje, umetnost.
2018
Mentor in znanje, september 2018
O pomenu zgodbe v izobraževanju.
Mentor in znanje, maj 2018
Izobraževanje starejših prinaša novo znanje tudi mentorjem.
Mentor in znanje, marec 2018
O raznolikosti izobraževanja starejših v Evropi.
2017
Mentor in znanje, oktober 2017
O animatorju in mentorju.
Mentor in znanje, september 2017
O nevladnih organizacijah, civilni družbi in dejavnem državljanstvu.
Mentor in znanje, julij 2017
Potrebe starejših študentov.
Mentor in znanje, junij 2017
Ob zaključku študijskega leta razmišljamo o evalvaciji.
Mentor in znanje, maj 2017
O motivaciji starejših za učenje.
Mentor in znanje, februar 2017
O kompetencah izobraževalcev odraslih.
2016
Mentor in znanje, 4/2016
Kaj je bilo o učenju starejših in stereotipih napisano pred približno tridesetimi leti? Kaj pa danes?
Mentor in znanje, 3/2016
O prvih srečanjih novega študijskega leta.
Mentor in znanje, 2/2016
O pomenu filma v izobraževanju starejših.
Mentor in znanje, 1/2016
O vrednosti dela in delovanja starejših. Starejši se izobražujejo, ker želijo delovati na tak ali drugačen način.
2015
Mentor in znanje, 3/2015
O izobraževanju za razumevanje pribežništva, strpnosti in medkulturnosti.
Mentor in znanje, 2/2015
O metodah v izobraževanju starejših.
Mentor in znanje, 1/2015
Kaj pa akcijsko raziskovanje?
2014
Mentor in znanje, 3/2014
Kaj motivira starejše za izobraževanje?
Mentor in znanje, 2/2014
O tem, kako o učenju in izobraževanju razmišljamo pri nas
Mentor in znanje, 1/2014
Koncepti in poimenovanja izobraževanja starejših
2013
Mentor in znanje, 5/2013
Stereotipi, predsodki, diskriminacija
Mentor in znanje, 4/2013
Ljudsko izobraževanje
Mentor in znanje, 3/2013
Učna ura iz programiranja in odnosov v študijski skupini odraslih.
Mentor in znanje, 2/2013
Razvoj v času varčevanja?
Mentor in znanje, 1/2013
Slabšalni stereotip o vrednosti izobraževanja starejših
2012
Mentor in znanje, 3/2012
Biti učitelj ali mentor?
Mentor in znanje, 2/2012
Malcom Knowles in koncept samega sebe
Mentor in znanje, 1/2012
Metode, svetovna kavarna, diskusija v piramidi
2011
Mentor in znanje, 1/2011
V izobraževanju starejših odraslih je pomembno izobraževanje, a enako pomembni so odnosi
Andragoška spoznanja
Andragoška spoznanja, 2012, št. 2
Tematska številka Andragoških spoznanj o mentorstvu, vlogi mentorja v izobraževanju starejših odraslih in o gibanju “Znaš, nauči drugega”.