Knjižnica
Knjižnica
Skrivnosti najslavnejših umetnin
V študijskem programu spoznavamo izbrane umetnine slovenske in svetovne likovne umetnosti. Poleg že obravnavanih slik ...
VSI DOGODKI >>Knjižne objave
Starejši se učimo: Izobraževanje starejših v teoriji in praksi
Delo dr. Ane Krajnc iz leta 2016 govori o posebnostih izobraževanja starejših, o njihovih motivih za učenje, o razvoju SUTŽO
Liber amicorum: Človek mora biti dovolj drzen, da zagovarja svoje vrednote
Iz zapisov v tej zbirki memoarskih vinjet izžareva ustvarjalna moč dr. Ane Krajnc navduševati ljudi za učenje. Profesorica je delovala v različnih okoljih doma in v tujini, razvila kar nekaj novih praks, kot npr. nadaljnje izobraževanje pedagogov in andragogov v dveh oblikah: Pedagoško-andragoški dnevi in Andragoška poletna šola, spodbudila je razvoj predupokojitvenega izobraževanja in izobraževanja starejših. V začetku svoje kariere se je ukvarjala z metodami − kot je bilo tedaj dopisno izobraževanje −, danes pa razmišlja o pomenu informacijskega opismenjevanja in o tem, kako bi z e-izobraževanjem usposabljali mentorje za delo s starejšimi. Več
Posebnosti izobraževanja starejših
Ker je izobraževanje starejših razmeroma novo študijsko področje in nova praksa (v Slovenijo smo ga uvedli leta 1984), ga avtorji preučujejo v primerjavi s formalnim in neformalnim izobraževanjem odraslih in drugih generacij. Več
Spoznaj sebe in druge
Avtorica uvodoma poudari, da se človek razvija vse življenje in da v razvoju nikakor ne more obstati na isti točki. Osebnostni razvoj (progresija) okrepi kompetentnost, neodvisnost, odkrivanje, doživljanje in s tem spoštovanje samega sebe, s tem pa je ustvarjena podlaga za samouresničenje, kar je pomemben predmet obravnave v tem delu. Več
Socialni kapital na univerzi za tretje življenjsko obdobje
V diplomski nalogi andragoginja Urša Dokl preučuje socialni kapital (zaupanje, norme, medsebojno pomoč, znanje) na UTŽO in v študijskem krožku transakcijske analize na UTŽO v Ljubljani. Več
Geografski vidiki Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje
Katja Klemenčič v okviru svojega študija geografije na Filozofski Fakulteti v Ljubljani razišče geografske vidike Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje. Več
Razumevanje pomena telesa v sodobni družbi in izobraževanje starejših odraslih
V diplomski nalogi andragoginja Nina Cenkar med drugim odkriva povezavo med znanjem in telesom starejših. Več
Izobraževanje kulturnih mediatorjev v muzeju
V diplomski nalogi andragoginja Urša Krambereger raziskuje vprašanje kulturne mediacije in mediatorjev v kulturi. Več
Transformativno učenje v luči sodelovanja starejših v mednarodnem projektu Z menoj po mojem mestu
V diplomski nalogi andragoginja Meta Žgur predstavi transformativno učenje udeleženih v evropskem projektu Z menoj po mojem mestu. Pri transformativnem učenju se predhodno izkustvo razgradi in da prostor globljim spremembam. Več
Priročniki
Na poti k novi univerzi
V svojem kraju želite ustanoviti univerzo za tretje življenjsko obdobje, ki je zaščiteno ime in je zaščiten koncept, a ste ga pripravljeni sprejeti. Se sprašujete, kje začeti? Se sprašujete, kako nadaljevati? Več
Periodika
Mentor in znanje
2024
Mentor in znanje, september 2024
Prvo srečanje v izobraževanju starejših
Mentor in znanje, marec 2024
O razmišljanju Hrvaškega andragoškega društva
Mentor in znanje, februar 2024
O umetni inteligenci v izobraževanju odraslih.
Mentor in znanje, januar 2024
O učinkovitem učenju
2023
Mentor in znanje, oktober 2023
O pisanju besedil za dislektike
Mentor in znanje, september 2023
O metodah zapisovanja predavanj.
Mentor in znanje, april 2023
O mentoriranju jezikovnih skupin starejših.
2022
Mentor in znanje, oktober 2022
O motivaciji starejših v postkovidnem času.
Mentor in znanje, julij 2022
O priročniku Smernice za izobraževalce odraslih in štirih jezikovnih spretnostih.
Mentor in znanje, januar 2022
O znanju za prostovoljstvo.
2021
Mentor in znanje, oktober 2021
O zaupanju in nezaupanju.
Mentor in znanje, junij 2021
Razmislek ob forumu Digitalna preobrazba družbe.
Mentor in znanje, januar 2021
O vzgoji, edukaciji starejših.
2020
Mentor in znanje, september 2020
O digitalni pismenosti starejših.
Mentor in znanje, junij 2020
O metodi sodelovalnega učenja.
2019
Mentor in znanje, september 2019
V oddaji Storž o spominih na staro Ljubljano.
Mentor in znanje, avgust 2019
O programiranju v izobraževanju odraslih.
Mentor in znanje, april 2019
Ob rob posveta Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje Starejši, učenje, umetnost.
2018
Mentor in znanje, september 2018
O pomenu zgodbe v izobraževanju.
Mentor in znanje, maj 2018
Izobraževanje starejših prinaša novo znanje tudi mentorjem.
Mentor in znanje, marec 2018
O raznolikosti izobraževanja starejših v Evropi.
2017
Mentor in znanje, oktober 2017
O animatorju in mentorju.
Mentor in znanje, september 2017
O nevladnih organizacijah, civilni družbi in dejavnem državljanstvu.
Mentor in znanje, julij 2017
Potrebe starejših študentov.
Mentor in znanje, junij 2017
Ob zaključku študijskega leta razmišljamo o evalvaciji.
Mentor in znanje, maj 2017
O motivaciji starejših za učenje.
Mentor in znanje, februar 2017
O kompetencah izobraževalcev odraslih.
2016
Mentor in znanje, 4/2016
Kaj je bilo o učenju starejših in stereotipih napisano pred približno tridesetimi leti? Kaj pa danes?
Mentor in znanje, 3/2016
O prvih srečanjih novega študijskega leta.
Mentor in znanje, 2/2016
O pomenu filma v izobraževanju starejših.
Mentor in znanje, 1/2016
O vrednosti dela in delovanja starejših. Starejši se izobražujejo, ker želijo delovati na tak ali drugačen način.
2015
Mentor in znanje, 3/2015
O izobraževanju za razumevanje pribežništva, strpnosti in medkulturnosti.
Mentor in znanje, 2/2015
O metodah v izobraževanju starejših.
Mentor in znanje, 1/2015
Kaj pa akcijsko raziskovanje?
2014
Mentor in znanje, 3/2014
Kaj motivira starejše za izobraževanje?
Mentor in znanje, 2/2014
O tem, kako o učenju in izobraževanju razmišljamo pri nas
Mentor in znanje, 1/2014
Koncepti in poimenovanja izobraževanja starejših
2013
Mentor in znanje, 5/2013
Stereotipi, predsodki, diskriminacija
Mentor in znanje, 4/2013
Ljudsko izobraževanje
Mentor in znanje, 3/2013
Učna ura iz programiranja in odnosov v študijski skupini odraslih.
Mentor in znanje, 2/2013
Razvoj v času varčevanja?
Mentor in znanje, 1/2013
Slabšalni stereotip o vrednosti izobraževanja starejših
2012
Mentor in znanje, 3/2012
Biti učitelj ali mentor?
Mentor in znanje, 2/2012
Malcom Knowles in koncept samega sebe
Mentor in znanje, 1/2012
Metode, svetovna kavarna, diskusija v piramidi
2011
Mentor in znanje, 1/2011
V izobraževanju starejših odraslih je pomembno izobraževanje, a enako pomembni so odnosi
Andragoška spoznanja
Andragoška spoznanja, 2012, št. 2
Tematska številka Andragoških spoznanj o mentorstvu, vlogi mentorja v izobraževanju starejših odraslih in o gibanju “Znaš, nauči drugega”.