Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
Naše kuhinje za vsa obdobja
Člani študijske skupine »Notranja oprema in kultura bivanja« so v letošnjem študijskem letu obravnavali kuhinjo: ...
VSI DOGODKI >>Mentorji
Na univerzi za tretje življenjsko obdobje vodijo študijske krožke mentorji. Vodij študijskih krožkov glede na koncept izobraževanja starejših namenoma nismo poimenovali predavatelji, marveč smo zavestno izbrali izraz mentorji. Glavna vloga predavatelja je posredovanje študijske snovi. Odnos med študenti in mentorjem pa je veliko globlji od odnosa s predavateljem. Predavatelj se poglablja predvsem v vsebino predavanja, pozornost posveča učni temi ali stroki, mentor pa naj bi pozornost posvečal zlasti študentom. Mentor stopa v osebni stik s posameznim študentom. Vživlja se tudi v njegova razpoloženja, čustvena stanja, motivacijo, stališča in razmere.
Zaradi psiho-socialnih potreb ljudi v tretjem življenjskem obdobju in posebnega družbenega položaja starejših, se študijski krožki oblikujejo v primarne skupine. Člani so medsebojno tudi čustveno povezani, med njimi in mentorjem se spletajo globlje vezi. Izobraževanje je izrazito naravnano na člane študijskega krožka, ki skupaj z mentorjem dopolnjujejo učni program, predlagajo nove podteme, iščejo najbolj učinkovite poti in vire za učenje. V študijskih krožkih se izpolnijo primarne čustvene potrebe ljudi, kot so potreba po varnosti, pripadnosti, samospoštovanju in spoštovanju, samopotrjevanju, pa tudi potrebe po napredovanju, dosežkih in priznanju.
Osnovna merila za izbiro mentorjev so naslednja:
- strokovna usposobljenost, ki jo dokažejo z dokazili o formalni izobrazbi, z objavljenimi deli ali drugimi javnimi znanstvenimi ali umetniškimi dosežki,
- predhodne izkušnje z izobraževanjem odraslih,
- priporočila uglednih strokovnjakov ali drugih mentorjev Univerze za tretje življenjsko obdobje,
- posedovanje znanj s področja skupinske dinamike ter znanj s področja metodike in didaktike izobraževanja odraslih ali starejših odraslih,
- pozitiven odnos do starosti in starejših,
- pripravljenost za pridobivanje novih znanj.
Mentorji se lahko brezplačno udeležijo seminarjev, ki jih zanje prireja Univerza za tretje življenjsko obdobje. Seminarji so lahko uvajalne narave, obravnavajo lahko vprašanja v povezavi s programiranjem in izvajanjem izobraževanja za starejše ali različna aktualna vprašanja v zvezi s starejšimi. Želeno je, da se zlasti mentorji začetniki udeležijo uvajalnih seminarjev kot priprave na izobraževalno delo s starejšimi odraslimi.
Mentor je dolžan o svoji odsotnosti predhodno obvestiti animatorja svoje študijske skupine.
Mentorji uravnavajo svoj program dela (število študijskih krožkov, število članov v skupini, spremembe v urniku, spremembe v lokaciji itd.) v sodelovanju z vodstvom Univerze za tretje življenjsko obdobje.
Na željo slušateljev mentorji s podpisom overovijo obiskovanje posameznega študijskega programa v obiskovalno spričevalo (študijsko izkaznico) Univerze.
Strokovnjaki, ki želijo sodelovati z Univerzo za tretje življenjsko obdobje kot mentorji, podajo kratek življenjepis z navedbo formalne izobrazbe, neformalnih znanj, javnih dosežkov, usposobljenosti in izkušenosti na področju izobraževanja odraslih ali starejših odraslih, ter okviren izobraževalni program za svoje študijsko področje.
V okviru zmožnosti sprejmejo mentorji na hospitacijo v svoj študijski krožek študente, ki opravljajo študijsko prakso na Univerzi za tretje življenjsko obdobje.
Ob zaključku študijskega leta pripravi mentor poročilo o delu študijske skupine, ki ga v elektronski ali pisni obliki na predvidenem obrazcu odda na sedež Univerze za tretje življenjsko obdobje. Obenem pripravi tudi program dela študijske skupine za novo študijsko leto.
Obvestila
Delovanje študijske skupine na univerzi za tretje življenjsko obdobje temelji na organizirani izmenjavi znanja, izkušenj in kulture članov študijske skupine pod strokovnim vodstvom mentorja. Odgovornost za organizacijo izobraževanja in drugih dejavnosti skupine prevzemajo po svojih močeh vsi člani študijske skupine, prav posebej pa mentor in animator študijske skupine.
Če mentor opredeljenega obsega pedagoških ur ne uspe izvesti v predvideni obliki, lahko dopolni manjkajoči fond ur z izobraževanjem na terenu ali z gostujočimi predavanji v povezavi z vsebino svojega programa. Odpadla izobraževalna srečanja lahko nadomesti tudi v juniju ali ureja nadomeščanje sproti v dogovoru s sedežem UTŽO glede na proste termine v urniku.
Mentorji v okviru možnosti sprejmejo na hospitacijo študente, ki opravljajo študijsko prakso v združenju in jim omogočijo vpogled v delo svoje študijske skupine.
Počitnice Univerze za tretje življenjsko obdobje v študijskem letu 2021/2022:
♦ novoletne počitnice: 24. december 2021 do 2. januar 2022
♦ zimske počitnice: 21. do 25. februar 2022
♦ prvomajske počitnice: 27. april do 2. maj 2022
Zimske počitnice so obvezne zgolj za študijske skupine, ki delujejo v prostorih osnovnih in srednjih šol.
Mentor pripravi ob zaključku študijskega leta poročilo o delu študijske skupine (izvajanju programa). Pripravi tudi program za prihodnje študijsko leto. Odda ju v elektronski obliki na predvidenem obrazcu na sedež univerze.