Spodbujanje evropskih projektov

(2001-2002)


Transakcionalistična teorija evropske integracije, ki jo prispeva Karl Deutsch, opozarja na to, da bo pripadnost Evropski uniji odvisna od ustanovitev mrež za medsebojne izmenjave. Proces evropske integracije poteka vse od leta 1950. Ustvarjanje skupnih projektov, tudi na področju izobraževanja odraslih, naj bi pripomoglo h konstrukciji Evrope, korak za korakom, pri čemer naj vsakemu koraku sledi skrbna evalvacija, kot sta dejala Jean Monnet in Robert Schuman.

Spodbujanje evropskih projektov v madžarskih, nemških, avstrijskih in slovenskih organizacijah kulture in izobraževanja odraslih je bil prvi projekt v Sloveniji in prvi v vrsti evropskih projektov Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje. Partnerji naj bi razumeli in doživeli projekte in spoznali razliko med njimi ter permanenentno dejavnostjo ustanove. Partnerji so pridobili kopico spretnosti, od programiranja vsebin in dejavnosti, do vodenja in izvajanja projektov itd.


Dejavnosti / metode / rezultati

Partnerji so se srečali pri koordinatorju projekta Kulturnem centru v Budipešti, kjer je Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje predstavila slovensko izobraževanje odraslih. Na Madžarskem so tako prvič pristali na povezavo kulture in izobraževanja odraslih. V Sloveniji so partnerji sodelovali v Poletni šoli za izobraželce odraslih in spoznali projekte, kako jih razviti in voditi. V Nemčiji smo spoznali delo nemškega partnerja.

Najvidnješi rezultat projekta je bila uvedba izobraževanja starejših na Madžarsko, kar je vodilo k novim projektom (SLIC idr.)


Objave

Predstavljamo Zsuzso Gyenes, Predana kulturi
Članek govori o mladi Madžarki  in njenem delovanju v BMK.


Partnerji

BMK, Madžarska
Bavarian Federation of Folk High Schools, Nemčija
Folk High School Hitzing, Avstrija
Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, Slovenija


Podatki za stik

Dušana Findeisen

+386 1 433 20 90
dusana.findeisen@guest.arnes.si
Spletna stran

Projekt Socrates Grundtvig učna partrnerstva.